עסק מרוויח הוא עסק שמערכת השיווק והמכירה שלו מנוהלת בצורה יעילה.
בשנה אחרונה כולנו עסוקים בשאלה כיצד להשיג יותר לקוחות בתעריף נמוך?
בעקבות מצוקת בעלי העסקים התפשטו מספר טכניקות שיווקיות אגרסיביות שגורמות יותר נזק מאשר תועלת והן נתפסות כמטרידות. כך נפגעת תדמיתם האישית והמקצועית של בעלי העסקים שמשתמשים בהם. ניתן להשתמש במגוון טכניקות שיווקיות רק צריך להתאים את הטכניקות ללקוחות במינון מדויק עבורם.

להלן כמה משיטות השיווק שלא כדאי להשתמש בהם

כותרות מפוצצות עם הבטחה גדולה ללא כיסוי

קרה לכם שנתקלתם במיילים עם הכותרות המפוצצות על "הקורס שישנה את חייך", "הנוסחה המושלמת לחופש כלכלי" , "יש לך אומץ להרוויח 400,000 ש״ח בחודש?". מכל שולחי המיילים הללו אני מבקשת – תרדו מהעץ שעליו טיפסתם. אין דבר כזה הצלחות מובטחות, ומי שמתחייב שאצלו נמצאת הנוסחה המובטחת להצלחה – פשוט אינו מדייק. כולנו רוצים להצליח, אבל לאף אחד בעולם אין את הנוסחה המתאימה לכולם, ו-ודאי שאף אחד לא יכול לחתום לכם על הצלחה מובטחת.

מיילים ארוכים עם המון כפתורים מנצנצים

מכירים את המיילים שיווקיים שאורכם כאורך הגלות, המנסים לפתות אתכם להירשם לקורס או לרכוש מוצר כזה או אחר. המיילים הטרחניים האלו כמעט תמיד באים בשילוב הכותרות המפוצצות והם לרוב מתחילים בכותרת כמו "הדרך הטובה, היעילה והמהירה ביותר לנהל עסק מרחוק". כל כמה שורות מופיע כפתור מנצנץ עם כותרת בסגנון של – "אסור לפספס הירשמו עכשיו" .ברוב המקרים, המיילים הללו יסגרו במילים "נשארו רק 10 מקומות אחרונים מהרו להירשם", או "ההצעה הינה חד-פעמית, ותקפה בדיוק עד חצות". נו באמת ואם תרשמו 5 דקות אחרי חצות יוותרו עליכם.?

הפגזת מיילים במערכת משלוח מיילים אוטומטית

ודאי קרה לרובכם, שנרשמתם לניוזלטר או לוובינר של מומחה זה או אחר בתחומו, ובימים שלאחר ההרשמה תיבת המייל שלכם הופגזה במיילים אוטומטיים שמנסים לשכנע אתכם להירשם לקורס בתשלום, או לרכוש מוצר של אותו מומחה. השיטה הזו נמצאה כמאוד יעילה למשווק, שכן היא חוסכת לו הרבה מאוד זמן וכאב ראש ומכניסה לו קצת כסף בארנק. המערכת האוטומטית מוגדרת פעם אחת ועושה את העבודה בעצמה. המערכת מאפשרת מיפוי של לקוחות שעדיין לא פתחו את המייל ואת אלו שפתחו אבל לא רכשו שום מוצר, המערכת שולחת להם בכל פעם הצעה חדשה ושונה – עד שיישברו ויפתחו את הארנק. והשאלה היא האם זה יעיל או לא יעיל? – כשאני נתקלת בבליץ מיילים בלתי נגמר שכזה אני מהר מאוד מסירה עצמי מרשימת התפוצה. אבל תמיד שמחה לקבל מיילים מהמומחה בתחום מסוים ובמיוחד שמחה לקבל מיילים בשילוב תוכן מקצועי וחדשני.

מתנה שהיא לא באמת מתנה

לפעמים בעלי עסקים מסווים פעילויות שיווקיות כמתנות וזו שיטה ממש מעצבנת. לדוגמא: פעם מלאתי את הפרטים שלי במיילים השיווקיים של אחד מאותם מומחים, שהבטיח לשלוח לי במתנה חוברת "סודות הניהול שכל עסק חייב להכיר". מיהרתי להירשם ולתת את פרטי הדואר שלי (המתנה נשלחה בדואר אמיתי ולא במייל!). לאחר מספר ימים קיבלתי בדואר חבילה גדולה שהכילה חוברת ממותגת כולל תמונות שכנסים קודמים עם פירוט הקורסים + 8 דפים עם המלצות מלקוחות על כל הקורסים.
מיותר לציין שהחוברת לא הכילה שום סוד או טיפ ניהולי אחד לרפואה.

החלפת רשימות תפוצה בין חברות ובעלי עסקים

קרה לכם שקיבלתם מייל שיווקי מבעל עסק שאיתו מעולם לא נפגשתם, ואינכם מכירים את שמו? סביר להניח שהוא עשה "החלפות" עם רשימות התפוצה שלו עם בעל עסק אחר, או לחילופין רכש רשימת תפוצה מאחד מאותם גופים המציעים רשימות תפוצה בתשלום. זה לא חוקי, ובעיקר זה מעצבן את הלקוח. כתובת המייל שלי היא אישית ומקצועית ואינה צעצוע שעושים אתו "החלפות". אני מאוד מאמינה בדיוור לרשימת תפוצה, אבל היא צריכה להיות מורכבת מאנשים שאתם מכירים ומלקוחות עבר שלכם – לא מאוסף אנשים שמעולם לא נתקלו בכם.

חברות מסחריות שסוחרות במידע האישי שלנו

מכירים את הטלפונים השיווקיים שמגיעים מיד אחרי שרכשתם מכונת כביסה או רגע אחרי שיצאתם מבית החולים עם עולל רך, אתם זוכים בשיחת טלפון נרגשת שנפתחת בברכת מזל טוב עם הצעות שיווקיות המותאמות במיוחד עבורכם? זה נקרא "שיווק ממוקד מידע", הטרנד המתפתח מאד בעולם השיווק בשנים האחרונות. גופים שונים מפתחים מערכות מתוחכמות שאוספות עלינו מידע, ולאחר מכן סוחרות במידע זה לצרכים מסחריים. גופים אלו הם בקשר עם חברות מסחריות ויוצרים קשרים עסקיים עם מפתחי אפליקציות ומשווקים שונים. שממפים כל מידע רלוונטי עלינו ומוכרות את הפרטים האישיים לחברות מסחריות.

לסיכום:

ההמלצה השיווקית שלי היא בראש ובראשונה להתייחס ללקוחות בכבוד. הטכניקות השיווקיות אולי יצליחו להביא לכם כמה לקוחות חדשים, אבל ללא ספק גם ייצרו לכם לא מעט מתנגדים וכאלו ש"יסמנו" אתכם כמטרידים. לפני הכול, חשוב לשמור על תדמית עסקית ומקצועית, ולא לעשות שימוש בשיטות שיווקיות שעלולות לפגוע בצורה כזו או אחרת בלקוחות הפוטנציאלים שלכם.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *